Ahad, 4 November 2012

Menyertai Seminar Jutawan Industri bersama Dr Azizan Osman

Alhamdulilah..
selesai sudah seminar bersama Dr Azizan Osman (DAO) semalam 3 nov 2012 bersamaan hari Sabtu.. Seminar yang berlangsung setengah hari dari pukul 8.30pg sehingga 12.15tghari memang banyak memberi manfaat kepada saya.. (orang lain.. sendiri pikir la..)

Memang semangat untuk menghadiri seminar tu berkobar2 menghitung hari.. pada malam sebelum tu.. hampir tidak nyenayk tidur kerana bimbang terlajak bangun.. sebabnya perlu bertolak dari rumah pukul 5 pagi.. takut jamed, di meja pendaftaran..

Waktu pendaftaran pada pukul 7 pagi tetapi.. Alhamdulilah saya sampai pukul 6.57pagi. memang awal dan tak ramai lagi yang sampai.. isi form dan menunggu waktu pendaftaran.. Pukul 7.15pagi pendaftaran dibuka dan saya menjadi orang pertama yang berdaftar.. wah!! rasa diri hebat tak? hehehe.. memang seronok kan apabila kita menjadi orang pertama dalam banayak hal..

Selepas proses pendaftaran, perut berkriuk-kriuk meminta makanan untuk diisi. Al maklum tak sempat nak sarapan waktu pergi disebabkan tidak banyak kedai dibuka waktu pagi.. Bila tanya nyan pak guard, beliau kata kedai bukak pukul 10.. aduyai.. tapi beliau menyarankan pergi ke gerai makan di sebelah The Zon. Saya risau jugak kalau terlewat untuk kembali ke dewan tetapi mengenangkan perut yang lapar lebih baik la makan sarapan dulu..

Selepas sarapan, saya pun bergegas ke dewan ternyata apa yang saya baca sebelum ini memang benar berlaku.. orang ramai berpusu2 sehingga penuh ruang pendaftaran.. Aircond yang saya rasakan sejuk pagi tadi.. sudah hilang kedinginannya akibat haba manusia yang terlalu ramai menunggu untuk masuk ke dewan.. (maaf tidak dapat upload foto.. kerana mindset hanya fikir semangat nak attend seminar) memang sangat-sangat-sangat ramai.. saya anggarkan dalam 1500 orang yang hadir..

Apabila pintu utama di buka.. semua masuk ke dewan.. Alhamdulilah saya dapat tempat duduk di bahagian hadapan pentas.. memang memudahkan pandangan..

Pengalaman di seminar, tak banyak boleh saya jelaskan kerana cara DAO memang sangat2 santai.. dan bukannya seperti pakar motivasi yang membuatkan semua orang terlena.. namun penuh dengan manfaat, ilmu dan yang penting apa yang saya harapkan.. saya dapatkan di sini.. segala persoalan di minda kini telah terjawab..

Kongsikan Artikel ini di Facebook anda !!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.