Isnin, 1 Oktober 2012

APABILA JODOH Semakin Dekat...

Ketahui tanda2nya...

1Bersahaja
cube tengok si dia... cara dia berpakaian, cara dy cakap, cara dy ketawa, cara dy makan dan minum. Adakah spontan dan x terkawal atau nampak pelik? kalau dia tak selesa dgn gayanya.. confirm.. dy hanya lah berlakon jerk.. kadang2 kita dapat mengesan bila orang tu juz berlakon jerk.. tetapi jika si dia tampil bersahaja... dan tak dibuat2.. maka dia lah calon hidup yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.
2 Senang Bersama
walaupon anda salu ngn si dia.. xde rasa bosan, jemu ataupon tertekan.. Semakin hari semakin sayang kepadanya... Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan..
3 Membawa anda mengenali keluarganya dengan lebih rapat
Wah.. kalau dah samapai bawa jumpe family lagi.. memang lah nampaknya.. dy serius dengan anda.. Ikatan ingin diakhiri  dengan ikatan pernikahan yang sah.
4 Berkongsi Suka Duka
ikatan yang ikhlas dan serius gitu... akan bermula dengan berkongsi cerita dan saling memahami.. saat melaar yg semakin hampir.. membuatkan si dia ingin anda memahami diri nya dan keluarganya..
5 Menerima kelebihan dan keburukan kamu
si dia tidak mempertikaikan kelemahan anda.. malah dia akan menasihati dengan cara yang baik agar tidak menyinggung perasaan anda.. ini menunjukkan dia ingin meletakkan anda sebagai permaisuri hatinya..
6 Kata Hati    
ini lah yang paling penting.. dengarlah kata hati anda sendiri. Kadangkala manusia di kurniakan Allah deria ke enam yng dapat merasai dan memahami pasangan. Dengan deria batin ini, kita saling dapat tahu perasaan masing2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.